Sportas – kelias į geresnę savijautą, dailesnę figūrą ar stipresnį kūną.

Sportas – kelias į geresnę savijautą, dailesnę figūrą ar stipresnį kūną. Noras sveikiau jaustis ar gražiau atrodyti paplūdimyje į sporto klubus ar parkus pritraukia nemažai žmonių, tačiau, deja, neretai rezultato siekimui koją pakiša apnikusios abejonės, ištvermės trūkumas arba tinginystė. Ką daryti, jog motyvacija sportuoti nedingtų.

A.B

1/23/2022 1 min read

Sportas – kelias į geresnę savijautą, dailesnę figūrą ar stipresnį kūną. Noras sveikiau jaustis ar gražiau atrodyti paplūdimyje į sporto klubus ar parkus pritraukia nemažai žmonių, tačiau, deja, neretai rezultato siekimui koją pakiša apnikusios abejonės, ištvermės trūkumas arba tinginystė. Ką daryti, jog motyvacija sportuoti nedingtų.

Neperlenkti lazdos

Geriausia motyvacija – rezultatas. Žmonės mano, jog užtenka ateiti į sporto salę ir tas rezultatas atsiras savaime. Tuomet neįdeda pakankamai pastangų, o negavus norimo rezultato, nusivilia. Jeigu žmonės nemato pokyčių per pirmas dvi savaites, dažniausiai sportą meta.

Be to, svarbu mankštinantis ir nepersistengti. Sportuojant per dideliais krūviais dingsta ne tik noras tęsti pradėtą veiklą, bet ir atsiranda įvairių sutrikimų: raumenų, sąnarių skausmai, bendras kūno nuovargis.

Pradėjus treniruotis sporto klube ar mankštintis namuose, nemaža dalis žmonių greitai perdega, meta šį reikalą, nes pradeda tą daryti visiškai netinkamai. Tokie žmonės dažniausiai būna stipriai „užsimotyvavę“ ir pradeda sportuoti pernelyg aktyviai, per daug ir per ilgai. Dėl to jie nusilpsta ir įvyksta atvirkštinis variantas – nebelieka motyvacijos ir žmonės nustoja tuo užsiimti.

Kita problema – trumpalaikio tikslo išsikėlimas. Norime patikinti, jog neretai žmonės sportuoja tol, kol pasiekia norimą rezultatą – sulieknėja, sustiprina raumenis, išsigydo skausmus. Pasiekus šių tikslų, motyvacija dingsta. Vis tik, nustojus sportuoti kūnas vėl nusilpsta, raumenų skausmai gali atsinaujinti, o ištirpę kilogramai netrukti sugrįžti. Norint to išvengti, verta išsikelti ir antrinį tikslą – pasiekus pirmų rezultatų, tęsti sportą toliau. Svarbu susikoncentruoti ne tik į metų ar dviejų tikslą, bet ir į dešimtmečio, kad aktyvus gyvenimo būdas taptų įprasta gyvenimo dalimi.

Nuvyti negatyvias mintis

Jeigu sportuojant kartais aplanko mintys, jog ši veikla suteikia daugiau kančios nei malonumo ar naudos, treneris pataria rasti savyje pozityvumo bei vengti minčių „pasilengvinsiu treniruotę“.

Svarbiausia pati pradžia įsivažiuojant į sportą. Iš pradžių nieko tokio, jeigu visko nepadarysite, tačiau paskui svarbu nusistatyti, dėl ko tai darote, koks jūsų tikslas. Be jo sunku kažko siekti. Atėjus blogoms mintims, tikslas padeda nusiteikti, dėl ko tai darai, kovoti su kilusiomis abejonėmis. Kai sau atsakai į tą klausimą, pasidaro lengviau – fiziškai gali būti sunku, bet bent jau bus lengviau psichologiškai. Su laiku minčių, jog su sunku, nepakeliama bus vis mažiau.

Pastovumas yra raktas į sėkmę. Mažai judėdami rezultato nepasieksime.